חווית עדכון אייפון: iOS 4.2

זה התחיל מעצבן, אתמול בצהריים (שעון ישראל) אפל שחררה הודעה לעיתונות המכריזה על השקת iOS 4.2. ההודעה לא הייתה ברורה מספיק, והיו שחשבו שהעדכון אמור להיות זמין מידית, וכמובן שהוא לא היה. אתר מקוורלד היה הראשון לפרסם שהעדכון צפוי ב-8 בערב שעון ישראל (10 בבוקר שעון סן פרנסיסקו), שזאת בד"כ השעה המועדפת על אפל בכל מה שקשור לעדכוני iOS – וכך גם היה בעדכון הנוכחי.

Find My iPhone
כחלק מהעדכון, אפל נותנת בחינם, רק לבעלי הדור האחרון של מכשירי iOS (אייפד, אייפון 4 ואייפוד טאצ' דור אחרון),  את שרות Find My iPhone – שרות המאפשר למשתמשים לאתר את האייפון (או האייפד/אייפוד טאצ') דרך האתר של MobileMe או דרך אפליקציה ייעודית ל-iOS. מסתבר שלמרות המגבלה של אפל ניתן לאפשר את השרות גם במכשירים ישנים יותר, LifeHacker מצא פתרון (כאן). או שאפשר לעשות מנוי ל- MobileMe ולקבל את השרות כחלק מהחבילה.

Find My iPhone

עוד שינוי שהופיע ב-iOS 4.2: האייקון של התזכורות הקוליות הוחלף.

מימין האייקון הישן, משמאל החדש.

העדכון שלי
הורדת העדכון היתה איטית יחסית (אני מאשימה את אפל). עדכון האייפון (אחרי ההורדה) היה מהיר יחסית. מכיון שבמקרה שלי מדובר באייפון (3GS) ולא באייפד אין שינויים מהפכניים במערכת.

הבאגים שהתגלו אצלי אחרי העדכון
– המוסיקה נעלמה לי מתוכנת האייפוד (בתוך האייפון). הפיתרון היה מאד פשוט: לחבר את האייפון למחשב, לנגן שיר מהאייפון מתוך אייטיונס,  ולסנכרן. פרטים אתם יכולים למצוא כאן.
– הסנכרון של היומנים ואנשי הקשר (דרך MobileMe) נהיה חד כיווני (אירועים ואנשי קשר מהמחשב סונכרנו לאייפון, אבל לא להפך). הבעייה נפתרה ע"י סגירה ופתיחה של שרותי הסנכרון הבעייתיים (יומנים ואנשי קשר) באייפון.

בינתיים, אחרי שפתרתי את כל הבאגים,  אני לא מרגישה שינוי מהותי בהתנהגות של האייפון – יכול להיות שהוא טיפה יותר מהיר.

תקוות
העדכון מביא איתו עברית רשמית לאייפד (iPad). במילים פשוטות, מתחיל המרוץ לקראת האייפד העברי הכשר.

השלמת מידע
מקוורלד מסכם לכם בצורה ממצה את כל הדברים שאתם צריכים לדעת על iOS 4.2 (כאן).
MacStories סוקר את iOS 4.2 על האייפד (כאן).
עמוד ה-iOS באתר של אפל (כאן).

3 תגובות בנושא “חווית עדכון אייפון: iOS 4.2

  1. אני מיהרתי לעדכם את האייפוד דור 2 שלי, בתקווה שתהיה אפשרות לרקע במסך הבית, שכן בעמוד של אייאואס באתר של פאל למטה מופיע אייפוד טאץ' דו 2 עם רעק והכל (ומצלמה ופייסטיים) כנראה שאפל טעו ושמו את התמונה הזו, ולא השתנה דבר גם באייפודים… השינויים היחידיפ הם כאמור, הסמל השונה של הצזכורות, אפשרות לשנות פונט בפתקים ו(רק באייפוד טאצ'ים) לחיצה כפולנ ל מסך הבית מביא ללחצני אייפוד שונים במקדת מהקודם..

    שורה תחתונה: מאכזב, ומאוד!!!! (ושאני חייב להחליף כבר אייפוד!) 😦

    אהבתי

  2. אני ממש לא מבין למה אני צריך להחליף את האייפוד שלי.
    יש לי את הדור הראשון של אייפוד טאצ'. הוא עובד נהדר מנגן ואני ממש לא רואה צורך להחליף אותו.
    מעצבן אותי שאפל כאילו בכוונה דואגת להזניח מכשירים ישנים (שנתיים נחשב ישן?)
    על מנת שאם אני רוצה להנות אני חייב לקנות את המכשיר החדש ביותר.

    אני מבין שחלק מהתכונות צריכות כוח מחשוב ולא יעדבו על האייפוד שלי אבל למה קריאת ספרים לדוגמא אני לא יכול (iBook) להתקין?

    ובגלל זה עד עכשיו אני נמנע מלקנות אייפון, כי אני יודע עוד חצי שנה הם יצאו עם אייפון חדש והם ידאגו לחסום חלק מאפשרויות בתוכנה על מנת לשכנע את האנשים לשדרג.

    אהבתי

  3. שלום,שידרגתי ל 4.2 את האייפון 3gs שלי,אך יש באג שאני לא רואה את האפליקציותשהורדתי לפני השדרוג כגון סקייפ ומקו וכו'…כאשר אני מחפש את האפליקציות הן מופיעות התוצאות החיפוש הקיים של האייפון אך אני לא רואה על גבי המסך את האייקון שלהן.האם יש למישהו פתרון?

    אהבתי

כתיבת תגובה