אוסף סיבות: מערכת ההפעלה הבאה למק צריכה להיות חינמית

בקיץ הקרוב אפל צפויה להשיק מערכת הפעלה חדשה למק (Lion). מערכת ההפעלה הנוכחית (נמרשלג) נמכרת מאז השקתה במחיר נמוך במיוחד ($29.00), המערכת הקודמת (Leopard) הושקה במחיר של $129. אמנם עדיין לא ברור מה יהיה מחירה של Lion, אבל אני כבר חוששת מההוצאה הצפויה. אספתי כמה סיבות טובות שאמורות לשכנע את אפל להפוך את המערכת לחינמית (או לתמחר את המערכת במחיר נמוך במיוחד).

מגיע לנו
כשאנחנו קונים מק, מערכת ההפעלה כלולה במחיר. במילים פשוטות: כבר שילמנו פעם אחת על מערכת ההפעלה, וזה מספיק. שדרוגי מערכת חינמיים מצידה של אפל יכולים להפוך את המחיר (היחסית) גבוה של המק ליותר סביר, ואולי אפילו להגביר מכירות.

יישור קו עם iOS
אם אפל מספקת את iOS בחינם לאייפון / אייפד / אייפוד טאצ', מדוע שלא תעשה זאת גם למק?.

אפל לא תומכת במערכות הפעלה ישנות
אפל תומכת רק במערכת ההפעלה הנוכחית וזאת שקדמה לה. אינטרס של אפל שרוב המשתמשים יעבדו על המערכת המעודכנת ביותר (מטעמי אבטחה ותמיכה). בשנים האחרונות אפל משיקה מערכת הפעלה חדשה (בערך) פעם בשנתיים. חלק ניכר מהמשתמשים לא ממהר לשדרג מערכת הפעלה, בעיקר בגלל המחיר. החינמיות יכולה לפתור את הבעייה.

האפסטור למק
אם אפל רוצה להרגיל אנשים להשתמש באפסטור למק, הפצת מערכת ההפעלה דרך האפסטור תעשה את העבודה, במיוחד אם המערכת תהיה חינמית (או אפילו במחיר סימלי). וכמובן אפל יכולה לחסוך כסף על האריזות.

9 תגובות בנושא “אוסף סיבות: מערכת ההפעלה הבאה למק צריכה להיות חינמית

  1. והסיבה הכי חשובה: על פי כל הדיווחים הכלכליים של אפל, יש לחברה עשרות מליארדים של כסף מזומן. לא יהרוג אותם להרוויח טיפה פחות.

    אהבתי

  2. האמת היא שבפועל אפל לא עושה שום מאמץ למנוע פיראטיות של מערכות ההפעלה שלה. אין שום DRM ואפילו לא מספר סיראלי. בעבר (הדי רחוק) אפל אפילו חילקה את מערכות ההפעלה שלה בחינם ואיפשרה להעתיק אותן באופן חופשי, ורק הוספה של תוכנות מצד שלישי עם מערכת ההפעלה הובילה אותה לגבות תשלום.

    אהבתי

  3. למרות כל הרצון הטוב של אפל, והחלומות שלנו,
    אל תשכחי שאפל היא חברה בורסאית. למנהליה יש מטרה עיקרית אחת והיא לרצות את בעלי המניות. בעלי המניות יהיו מרוצים אך ורק אם החברה תמשיך לצמוח. קרי, להמשיך להגדיל את שורת ההכנסות ושורת הרווח הנקי. לחלק את מערכת ההפעלה הבאה בחינם, זו כנראה לא תהייה הדרך.

    אהבתי

כתיבת תגובה