חווית משתמשת: MarsEdit

כתיבת פוסטים, באופן יומיומי בבלוג, מצריכה כלים נוחים לאיסוף ולעריכה של חומר – וזה עוד לפני שמגיעים לחלק הטכני של פרסום פוסט בבלוג.

האייקון של MarsEdit
עד לתקופה האחרונה כתבתי / תפרתי את רוב הפוסטים באברנוט (Evernote), ולאחר מכן הדבקתי את הטקסט בתוכנת עריכת הפוסטים של וורדפרס (בדפדפן), שם הוספתי קישורים, קטגוריות, תמונות, תגים וכו'. בתקופה האחרונה הגעתי למסקנה שעריכת הפוסטים בעורך של וורדפרס מסורבלת וגוזלת ממני זמן יקר. מצאתי פתרון חדש: MarsEdit.

איסוף חומר ועריכה בסיסית אני עדיין עושה באברנוט (הפתרון הכי טוב שאני מכירה). הוספת קישורים, עריכת תוכן סופית, הוספת תמונות, הוספת תגים, הוספת קטגוריות ופרסום הפוסט בבלוג אני עושה ב-MarsEdit. לא תאמינו כמה זמן זה חוסך.

עם פתיחת התוכנה (MarsEdit) בפעם הראשונה תצטרכו לספק פרטים הבלוג שלכם (כתובת, שם משתמש וסיסמה), התוכנה תוריד פוסטים אחרונים מהבלוג שלכם ותלמד את התבנית של הבלוג. מכאן אתם יכולים להתחיל לערוך ולפרסם פוסטים דרך התוכנה. התוכנה תומכת בסוגי בלוגים שונים: WordPress, Blogger, Tumblr ועוד.

דברים שאפשר לעשות עם MarsEdit
ניתן לכתוב / לערוך פוסטים בעורך טקסט עשיר (Rich Text) או בקוד (HTML): ניתן לעבור בין סוגי העריכה / כתיבה השונים בכל זמן נתון, כמו כן ניתן לראות קדימון (Preview) של הפוסט בזמן אמיתי. בנוסף, ניתן לשמור טיוטה של הפוסט באופן מקומי. חשוב לציין, פעולות העריכה בתוכנה לא דורשות חיבור לאינטרנט.

MarsEdit בפעולה
צילום מסך: MarsEdit בפעולה.

עברית
MarsEdit תומכת בעברית של המערכת: אם גם הבלוג שלכם תומך בעברית בצורה סבירה, אז לא צריכה להיות לכם בעייה לערוך ולפרסם פוסטים בעברית.

בדיקה ורכישה
– ניתן להוריד גרסה לנסיון מאתר התוכנה.
– ניתן לרכוש את MarsEdit מאתר התוכנה (קישור בשורה מעל) או מהאפסטור למק (כאן).

גרסה שנבדקה: 3.3.4.
מערכת הפעלה: 10.7.1.
מחיר בזמן כתיבת הפוסט: $39.95.

סיכום
MarsEdit היא תוכנה די מינימליסטית, ובזה טמון סוד קיסמה: את המעט שהיא עושה היא עושה היטב. עם קצת ידע ב-HTML תוכלו לגרום לתוכנה לעשות בדיוק את מה שאתם צריכים.

4 תגובות בנושא “חווית משתמשת: MarsEdit

  1. לצערי על אף השיפור בגרסה האחרונה שלה, MarsEdit עדיין מצויה שנות אור מהנוחות, הישירות והפשטות של Windows Live Writer .
    ביום שהוא ייצא בגרסה למק או שעובדת על CrossOver, אני מוחק את המכונה הוירטואלית שלי.

    אהבתי

  2. טריק נחמד – אפשר לבצע Edit Preview Template (מגלגל השיניים בצד ימין למטה), ולהוסיף שם בהגדרות של ה-DIV המרכזי : direction:rtl;
    מרגע זה, חלונית ה-Preview תציג את כל התוכן מיושר לימין, מה שהופך את החיים לקלים בהרבה.

    אהבתי

כתיבת תגובה