חופרת: מי יקנה את אריה הרים?

החודש צפויה אפל להשיק את מערכת ההפעלה הבאה (OS X Mountain Lion) למחשבי המק. מכיון שהמערכת החדשה תושק בערך שנה אחרי המערכת הקודמת (Lion הושקה ב-20 ביולי 2011), מאד מעניין יהיה לראות את מידת ההתלהבות של ציבור המשתמשים לרכוש ולשדרג את המערכת.

M lion working

המחיר
אפל תמחרה את Mountain Lion במחיר נמוך יותר מהמערכת הקודמת ($19.99 לעומת $29.99), על מנת לגרום ליותר משתמשים לשדרג (אני מניחה). לדעתי, מערכת חינמית הייתה סוחפת הרבה יותר משתמשים – אבל, חשוב לזכור, מטרתה של מערכת הפעלה חדשה היא גם (ואולי אפילו בעיקר) למכור מקים חדשים.

הפיצ'רים הנוצצים
אפל מבטיחה יותר מ-200 פיצ'רים חדשים ב-Mountain Lion, אל תתנו למספר המרשים לסנוור אתכם – אם לשפוט לפי מערכות הפעלה קודמות, בד"כ ישנם מספר מועט של פיצ'רים שבסופו של דבר "מוכרים" את המערכת. הפיצ'רים שמכרו את Lion (לדעתי): Mission Control, תוכנות מסך מלא ו-iCloud. ב-Mountain Lion אני מהמרת על הפיצ'רים המגיעים מ-iOS: מרכז ההתראות (Notification Center), פתקים (Notes), תזכורות (Reminders), תוכנת Messages (המאפשרת קבלה / שליחה של iMessages) ואולי Game Center (למשתמשים מסויימים).

סיכום
אני מניחה שמשתמשי 5 iOS (ומעלה) שיש ברשותם גם מק (שתומך במערכת החדשה) ישדרגו, יהיה להם קשה לוותר על התאימות / הזרימה בין המכשירים. אחרים אולי יעדיפו לחכות.

קישורים נלווים
Lion: הפיצ'רים שמוכרים את המערכת (כאן).
העמוד של Mountain Lion באתר של אפל (כאן).

16 תגובות בנושא “חופרת: מי יקנה את אריה הרים?

  1. אם אני אשדרג זה רק בגלל שהחזירו את האפשרות לפריסה כמו ב-Expose ב-Mission Control וכי הביצועים קרובים יותר ל-Snow Leopard מ-Lion.

    אהבתי

  2. שכחת לציין שזה שדרוג גם מסנואו ליאופרד, לא רק מליון. אני משער שמי שלא שדרג עד כה יעשה זאת כעת.

    אהבתי

    1. שידרגת את המערכת הראשית שלך לגירסת מפתחים?
      עד כמה הגירסה הנוכחית יציבה?

      (אני חושב שהפעם בניגוד ל-Lion, אני אחכה כמה גירסאות (10.8.2 לפחות?) עד שאני אשדרג…).

      אהבתי

  3. סליחה אפל, אבל להציג אפליקצית פתקים ותזכורות (ששתיהן קיימות כיום בצורה אחרת..) + מרכז התראות כפיצ׳רים מרכזיים שאמורים למכור לי מערכת זה פשוט מכעיס. אני מסתכל על מה שהמערכת הזו מציעה בהשוואה למה שליון לדוגמא הציעה, ואני פשוט בשוק שאפל עוד מרשה לעצמה לדרוש כסף על העדכון הזה. נגמרו הרעיונות בקופרטינו?

    אהבתי

    1. לי זה דווקא טוב, חיכיתי עם השדרוג מנמר שלג, ועכשיו אני מקבל שניים במחיר אחד,
      ועוד מחיר נמוך, 10 דולר לאחד, במקום 25 דולר לשאר…

      אהבתי

      1. מסכים איתך בהחלט ששדרוג מנמרשלג הוא יותר ממשתלם וכדאי, גם מבחינת פיצ'רים שמשתדרגים, וכמובן שמבחינת מחיר. למי שיש ליון, לדעתי העדכון הזה הוא ממש בדיחה.

        אהבתי

  4. אני כועס על אפל כי משתמשים של שדרגו עד היום לlion יוכלו לדלג לmountain lion ב20 $ ואני יצטרך להוסיף עוד 20 $ ל30 בהם כבר רכשתי את lion ..

    אהבתי

כתיבת תגובה