תחקיר מיוחד: Notification Center

אחד מהפיצ'רים הבולטים ביותר באריה הרים (Mountain Lion) הוא מרכז העדכונים (Notification Center) המגיע למק כחלק מתהליך התפשטות הפיצ'רים מ-iOS ל-OS X. מרכז העדכונים מציג התראות (מתוכנות נתמכות) בצידו הימני העליון של המסך. בנוסף, מרכז העדכונים משמש כארכיון להתראות שהוצגו ולא זכו להתייחסות מצידו של המשתמש או התראות עתידיות.

Notificationcenter12
צילום מסך: מרכז העדכונים.

מיקום
מרכז העדכונים ממוקם בצידו הימני של התפריט העליון בפיינדר – במקום בו היה ממוקם הספוטלייט (Spotlight) במערכות הקודמות. למקרה שתהיתם, הספוטלייט זז מקום אחד שמאלה.

גישה
על מנת לצפות בתוכנו של של מרכז העדכונים תצטרכו לעשות אחת מהפעולות הבאות:
הקלקה:
הקלקה על אייקון התוכנה בתפריט העליון תחשוף / תסתיר את מרכז העדכונים. כאשר מרכז העדכונים חשוף, הקלקה בכל מקום חוץ ממנו תסתיר אותו.
מחווה:
החלקה של שתי אצבעות מימין לשמאל מקצה הטראקפד עד לאמצע הטראקפד תחשוף את מרכז העדכונים (ניתן לראות הדגמה של המחווה בהעדפות המערכת של הטראקפד או בעמוד המחוות באתר של אפל). החלקה הפוכה תסתיר את מרכז העדכונים.
קיצור מקשים:
אפשר לקבוע קיצור מקשים בהעדפות המערכת (הקיצור יסתיר / יחשוף את מרכז העדכונים).

סוגי התראות
ישנן שני סוגי התראות: התראות המצריכות אישור צפיה מהמשתמש והתראות שנעלמות זמן קצר לאחר הופעתן. הקלקה על התראה בתוך מרכז העדכונים תעביר את המשתמש לתוכנה אשר יצרה את ההתראה.

העדפות מרכז העדכונים
במרכז העדכונים ישנו כפתור גלגל שיניים (בחלק הימני התחתון – ליד ה-Dock) ממנו אפשר להגיע להעדפות של מרכז העדכונים. כמו כן ניתן להגיע להעדפות מרכז העדכונים דרך העדפות המערכת באותה הדרך בה מגיעים להעדפות מערכת אחרות. בהעדפות מרכז העדכונים ניתן: לבחור סוג התראה,  להצמיד סאונד להתראה, להצמיד טלאי לתוכנה ולקבוע האם התראה תשתמש בבמרכז העדכונים.

כיבוי מרכז העדכונים
ניתן לכבות את מרכז העדכונים באמצעות כפתור כיבוי הממוקם בחלקו העליון – צריך למשוך / לגלול כלפי מטה על מנת לראות את הכפתור. דרך נוספת: לחיצה על האייקון בתפריט העליון ביחד עם מקש Alt לחוץ תכבה את מרכז העדכונים. כאשר מרכז העדכונים כבוי האייקון שלו (בתפריט העליון) דהוי. חשוב לציין, מרכז העדכונים ישוב לפעול אוטומטית יום אחרי הכיבוי. בנוסף, חיבור המחשב למקרן יכבה את מרכז העדכונים אוטומטית.

אפקטים
במידה ותסגרו התראה המצריכה אישור יוצג אפקט עשן.

שונות
– מרכז העדכונים זמין גם כאשר נמצאים במסך מלא.
– ניתן לצייץ בטוויטר ממרכז העדכונים (אם לשפוט לפי הפיד שלי בטוויטר הפיצ'ר תפס בגדול).

סרטון הדגמה קצר
הכנתי סרטון קצר המדגים את רוב מה שנאמר בפוסט:


הוידאו ביוטיוב (כאן)

Growl
לפני עידן מרכז העדכונים המובנה משתמשי מק רבים השתמשו ב-Growl (כתבתי על התוכנה כאן). המפתחים של Growl מבטיחים תמיכה במרכז העדכונים בקרוב. בינתיים, מפתח זריז פיתח תוכנה, Hiss, המעבירה את כל ההתראות מ-Growl למרכז העדכונים (לא בדקתי את התוכנה, אני מחכה לעדכון של Growl).

נבדק על 10.8.

מקורות מידע
דף התמיכה של אפל בנושא (כאן) + התעמקות + מקורות נוספים.

9 תגובות בנושא “תחקיר מיוחד: Notification Center

    1. אין התנגשות.
      לדוגמא: המחווה שחושפת את מרכז העדכונים מתחילה טיפה מחוץ לטראקפד והמחווה של דפדוף בספארי מתרחשת כולה בתוך הטראקפד.

      * בפוסט יש קישור לעמוד המחוות של אפל, אתה יכול לראות שם את ההבדל, והכי חשוב שמרגישים את ההבדל בפועל.

      אהבתי

      1. אוקיי, ההבדל ברור עכשיו.
        אני תוהה אם המחווה הזאת זורמת במג׳יק טראקפד, כי הרי אין לך משטח טקסטורה מצד ימין כמו במקבוקים.

        אהבתי

      2. עובד יפה מאוד עם מג׳יק טראקפד. אתה לגמרי מרגיש את הקצה הימני של הטראקפד ומזיז את האצבעות טיפה שמאלה. והפוך כדי לסגור.

        אהבתי

  1. עמית, לגבי תמורה למערכת אני חושב שזה שווה את זה. אל תשכח שמדובר על מחיר מאוד מינימלי כך שאתה מקבל לא מעט ביחס למחיר אם אתה מסתכל כמה שנים אחורה.

    באופן כללי הדבר העיקרי שאני מרוצה מהמערכת זה שיפור ביציבות ומהירות. עד היום הייתי צריך לשרוד עם הליון, כל סרטון יוטיוב היה גורם למחשב שלי לצעוק בתוך שניות. היום זה שונה מאוד. המחשב עדיין מגיע לצעקות אבל לא במהירות של פעם ולא בעוצמה. במרבית התכונות המשמעותיות אני לא ממש משתמש, אולי פעם בחודש בפתקים, פעם ב.. ב- vip במייל, ברימנדיירס אולי פעם בכמה חודשים, ספארי כדפדפן ראשי לא מספיק מפותח מבחינת תוספים ונוחות כך שהדפדפן שלי זה כרום, messages החדש שהתווסף לו imessages לא שימושי בשבילי בגלל שאני כבר ללא אייפון מאז שעברתי לאנדרואיד, וכפתור ה- share שקצת יותר שימושי מכל שאר הדברים.

    בשורה התחתונה יש תוספות קטנות ומעניינות אבל כל אחד יקח לעצמו את מה שהוא צריך. אני בעיקר הסתפקתי בשיפור היציבות והמהירות ובדברים המאוד קטנים שמשפרים את החוויה. בשביל סכום כזה אני ממליץ לכולם לרכוש את מערכת ההפעלה כי כל אחד בסופו של דבר מתחבר למה שקוסם לו יותר.

    אהבתי

  2. ניר ורייצ׳ל תודה רבה! בנוסף לשיפור יציבות המערכת (שבזה קניתם אותי), הבחנתם אולי בשיפור בחיי סוללה?
    אני מחכה בקוצר רוח לשדרג, אבל אני מחכה לזיכרון שהזמנתי.. (שבניגוד לאנשים רבים שקיבלו אותו תוך 4,5 ימים, אני מחכה כבר יותר מ8..)

    אהבתי

כתיבת תגובה