חופרת: מכשיר קטן לא חייב להיות חלש

הדגמים המוקטנים של מוצרי אפל השונים נוטים להיות חלשים יותר, לעיתים בצורה משמעותית מדי, מהמוצרים הגדולים יותר. בתקופה האחרונה הדבר בולט מדי, לדוגמא: העדר מסך רטינה (Retina) מהאייפד מיני צורם לרבים + חוסר העוצמה של המקבוק פרו "13 עם מסך רטינה (זיכרון מוגבל, כרטיס מסך של אינטל ועוד) מאכזב.

Rachelovi1

אפל חייבת להפנים שאנשים המעדיפים מוצר קטן לא בהכרח מוכנים להתפשר על ביצועים. בהתחשב בעובדה שלאפל אין מוצרים זולים באמת, היה עדיף (לדעתי) להכניס קצת יותר עוצמה למוצרים הקטנים, גם אם זה אומר מחיר פחות אטרקטיבי ומוצרים עבים / כבדים יותר.

השלמת קריאה
ארס טכניקה סקר את המקבוק פרו 13" עם מסך רטינה (כאן).
iMore מסביר מדוע אין מסך רטינה באייפד מיני (כאן).
קישורים ברשת: סקירות ראשונות: אייפד מיני (כאן).

3 תגובות בנושא “חופרת: מכשיר קטן לא חייב להיות חלש

  1. כל הרעיון באייפד מיני חוץ מהיופי הוא נוחות מול פונקציונליות. המטרה לא היתה להקטין את האייפד. לכן אם הוא היה כבד, לא היתה לו הצדקה.

    אהבתי

  2. זה לא חדש שאפל מוציאה מוצר "חדש" ומשאירה את החלקים היותר טובים בחוץ. ככה עושים כסף. אגב אחד הדברים שבאמת מפריעים לי זה המחירים הגבוהים. בארץ בכלל אין מה לדבר אנחנו בצרות צרורות. אבל גם בארצות הברית. במידה ואתה רוצה מחשב נייד 15 אינץ' ללא קשר לביצועים הכלליים אתה צריך להיפרד קצת יותר מ- 7200 שקל וזה כשאתה לא בוחר במסך רטינה. עכשיו אני למשל עם מחשב 15 אינץ' שקניתי באמצע 2010 רוצה להחליף אותו בעיקר בגלל הסיבה שיש למחשבים משנת 2011 ומעלה יכולת של airplay mirroring טבעית. אבל בגלל ההוצאה הכספית הגדולה זה פשוט בלתי אפשרי. גם ככה הפכנו לצרכנים טובים בשוק הסלולרי. כל שנתיים במקרה הטוב מחליפים מכשיר. לא לשכוח גם את טאבלט שהצליח להפוך לפופולארי. בכל אופן אני הייתי רוצה לראות מחשבים אולי קצת חלשים יותר אבל במחירים אטרקטיביים יותר לכולם.

    אהבתי

  3. כל עוד המחיר נשאר אותו הדבר תמיד עדיפים מחשבים חזקים יותר.

    אבל צודקים המגיבים, והאייפד מיני לדוגמא לדעתי אפשר לחכות איתו עד שנה הבאה כשאפשר יהיה להישאר עם אותה דקות ברטינה. האייפד מיני מטרתו להיות קטן יותר וקומפקטי ..

    אהבתי

כתיבת תגובה