טיפ: שינוי שפת מנשק לתוכנה ספציפית במק

ב-OS X שפת המנשק / ממשק של תוכנות משתנה בהתאם לשפת המערכת (בהנחה שהתוכנה מכילה מנשק בשפת המערכת). ישנם מקרים בהם משתמשים מעדיפים להשתמש במנשק, בתוכנות מסויימות, בשפה שונה מזו של שפת המערכת, לדוגמא: משתמש ששפת המערכת שלו היא עברית מעדיף להשתמש במנשק האנגלי של אייטיונס או להיפך.

Languageswitcher mac
צילום מסך: Language Switcher.

Language Switcher היא תוכנת מק (חינמית) המאפשרת לשנות את שפת המנשק של תוכנות ספציפיות. התוכנה מציגה את כל התוכנות הנמצאות בתיקית התוכנות, ומאפשרת לבחור את שפת המנשק שלהם מהשפות הזמינות לאותה תוכנה. השינוי בשפת המנשק הוא זמני: כאשר תסגרו ותפתחו את התוכנה המנשק יחזור לשפת המערכת (ניתן לבחור שהשינוי יהיה תמידי בחלקו העליון של תפריט השפות של התוכנה). בכל מקרה, תמיד ניתן להחליף את שפת המנשק באמצעות התוכנה.

Language Switcher נבדקה על 10.9 (אמורה לתמוך גם במערכות קודמות).
את Language Switcher ניתן להוריד מ-MacUpdate.

אם אתם חובבי טרמינל, משתמשים בפורום מקאיט מצאו פקודות טרמינל שיאפשרו לכם להחליף שפת מנשק לתוכנה ספציפית, פרטים אתם יכולים למצוא בשרשור הזה (באותו השרשור למדתי על קיומה של Language Switcher). לא בדקתי את פקודת הטרמינל באופן אישי (אין לי צורך).

תוכנות שמכילות מנשק עברי: Pages החל מגרסה 5.0 (2013), אייטיונס החל מגרסה 11.1.2 ועוד.

קישורים נלווים
טיפ: Pages: המדריך של אפל בעברית (כאן).

3 תגובות בנושא “טיפ: שינוי שפת מנשק לתוכנה ספציפית במק

    1. מנשק = ממשק.
      לפי האקדמיה העברית ללשון מנשק הוא התרגום הנכון ל-interface, ולא ממשק כמו שמקובל להגיד.
      – בפוסט הנ״ל שפת המנשק מתייחסת לשפת התפריטים של התוכנות.

      אהבתי

  1. האקדמיה מקבלת את שתי האפשרויות מנשק וממשק, בייחוד אם משתמש מבקש כי התוכנה שלו תתמנשק עם תוכנה אחרת, ואלי יותר טוב שהיא תתמשק עם תוכנה אחרת.
    וגם מלל מכילה ממשק עברי של התוכנה מזה זמן די רב.
    חבל שיש התעלמות מכך.

    אהבתי

כתיבת תגובה