חופרת: סירי חייבת ללמוד עברית

סירי (Siri), השליטה / העזרה הקולית החכמה באייפון 4S, היא הפיצ'ר הכי נוצץ באייפון 4S. ישנם אפילו אנשים שטוענים שסירי תשנה את הדרך בה אנשים משתמשים בסמארטפון שלהם (רק הזמן יוכיח את הטענה הזאת). כדאי שנתחיל להפנים את המסר: סירי הגיעה לאייפון, והיא לא מתכוונת להעלם ממנו בקרוב.

Siri personality 11
צילום מסך מהאתר "Shit That Siri Says": סירי בפעולה.

עברית היא שפה שנתמכת רשמית ב-iOS. אפל לא תוכל להעלים, לאורך זמן, פיצ'ר כל כך חשוב מדוברי העברית (או כל שפה נידחת אחרת). סביר להניח שעברית תהיה אחת השפות האחרונות שסירי תלמד, אבל זה יקרה. במקרה של סירי אין בעיית כיווניות שיכולה לסבך את העניינים (כמו במקרה של עברית כתובה).

חשוב לזכור, סירי עדיין בבטא, והיא מתפקדת בצורה סבירה בעיקר בארה"ב. ישנן לא מעט שפות שאינן נתמכות, וגם אלו שכבר כן נתמכות לא מספקות את אותה יעילות שמספקת סירי האמריקאית. MacStories התעמק בבעיות התפקוד של סירי מחוץ לארה"ב.

בינתיים אתם יכולים להתנחם בפנינים שסירי משפריצה לכל עבר באתר טמבלר חדש: "Shit That Siri Says" (כאן).

קישורים נלווים
עמוד השאלות הנפוצות על סירי באתר של אפל (כאן).

5 תגובות בנושא “חופרת: סירי חייבת ללמוד עברית

  1. אני פחות בטוח (לפחות בטווח של שנים) שסירי תלמד עברית. בניגוד לממשק משתמש, שכל מה שצריך לעשות בו זה לשנות כיווניות ולהחליף רצף מילים ידוע מראש, סירי מצריכה מערכת מאוד מתוחכמת של זיהוי קול והבנת מילים. השוני בין עברית ואנגלית הוא יותר גדול ממילה לפה או לשם, ההגיון הבסיסי בשפה הוא שונה, ואני מאמין שזה יצריך יותר עבודה משאפל תהיה מוכנה להשקיע (מקווה שאני טועה, כי זה מגניב בצורה יוצאת דופן)

    אהבתי

    1. אני מסכים עם התגובה הראשונה. מבנה המשפט בעברית והדקדוק שונים מספות מערביות וזה ידרוש מערכת מיוחדת לזיהוי דיבור עברי. לדעתי יש סיכוי לעברית בעתיד הקרוב רק אם קיימת כבר תוכנת NLP – Natural Language Processing טובה לעברית שאפל תוכל לרכוש או להשתמש בתשלום תמלוגים.

      אהבתי

    2. גם לי קשה להאמין שסירי תלמד עברית בשנים הקרובות.
      מצד שני, רייצ'ל מעלה פה נקודה טובה. אם אפל באמת תתייחס בעתיד לסירי כפיצ'ר משמעותי ומהפכני, היא לא תוכל להתעלם מאיתנו לנצח.

      אהבתי

כתיבת תגובה