iMessage: מדריך בסיסי

עם השקתה של iOS 5 זכינו לקבל, בין היתר, את iMessage: שרות הודעות (טקסט, תמונות, וידאו ועוד) חינמי בין מכשירי iOS. ל-iMessage  אין אפליקציה ייעודית, הוא משולב באפליקציית "הודעות"  (Messages), המובנית במערכת, המשמשת גם לשליחת SMS. כשאתם רוצים לשלוח הודעה לנמען שיש לו חשבון iMessage האפליקציה תשלח iMessage, כשאתם רוצים לשלוח הודעה לנמען שאין ברשותו חשבון כזה, האפליקציה תשלח SMS רגיל.

החומרים הדרושים
1.חשבון משתמש אפל (Apple ID): זה יכול להיות החשבון שמשמש אתכם לקניות באפסטור, החשבון שמשתמש אתכם ל-iCloud, חשבון חדש שתפתחו לצורך העניין (או כל חשבון משתמש אפל שקיים ברשותכם).
2.מכשיר iOS בו מותקנת iOS 5 (ומעלה).

הגדרת השירות
לפני שתוכלו להשתמש ב-iMessage אתם צריכים להפעיל את השרות: את ההגדרות של iMessage אתם יכולים למצוא באפליקציית "הגדרות" תחת קטגוריית "הודעות":

Imessage open 1
צילום מסך: הגדרות iMessage.

אחרי שאפשרתם את iMessage תוכלו לקבוע את את הדוא"ל שיקושר לחשבון (הדוא"ל בו אנשים ישתמשו על מנת לשלוח לכם הודעת iMessage). חשוב לציין, אם אתם מעוניינים להשתמש בדוא"ל שהוא שונה מהדוא"ל שמקושר לחשבון האפל שלכם, אתם יכולים להוסיף דוא"ל (בכפתור "קבל ב-") ולחכות  לאישור מאפל, לאחר מכן תוכלו למחוק את הדוא"ל המיותר או להוסיף חשבונות דוא"ל נוספים.

אם יש לכם שני מכשירי iOS (או יותר) ואתם רוצים שלכל אחד מהם יהיה חשבון iMessage נפרד, יש לכם לפחות שתי אפשרויות:
– להקצות חשבון משתמש אפל שונה ל-iMessage לכל אחד מהמכשירים.
– אם אתם מעוניינים להשתמש באותו חשבון משתמש אפל: אתם יכולים להקצות דוא"ל שונה לכל אחד מהמכשירים (או אפילו מספר כתובות דוא"ל).

איך שולחים הודעה
פותחים את אפליקציית "הודעות"  (Messages) ובוחרים לכתוב הודעה חדשה, אחרי שתמלאו את שם הנמען, תוכלו לראות אם יש ברשותו חשבון iMessage: ליד שמו תופיע בועת טקסט כחולה, ובשדה כתיבת הטקסט (ובכותרת) תופיע המילה "iMessage". במידה ולא תהיה אפשרות לשלוח iMessage, למרות שלמשתמש יש חשבון iMessage, תוכלו לשלוח SMS רגיל במקום (בהנחה שבחרתם באפשרות בהעדפות iMessage).

Imessage p34
צילומי מסך: רמזים שמדובר ב-iMessage.

איך תדעו ששלחתם iMessage
ההודעה שנשלחה צבועה בכחול, בניגוד להודעות SMS הצבועות בירוק.

Imessage blue
צילום מסך: הודעת iMessage.

חשוב לציין
iMessage מצריך חיבור לרשת. במידה ואתם משתמשים ב-Wi-Fi השרות הוא חינמי, במידה ואתם משתמשים באינטרנט סלולרי שליחת ההודעה כרוכה בשימוש בחבילת הדאטה שלכם (כל עוד אתם לא חורגים מהחבילה שלכם זה לא צריך להטריד אתכם).

קישורים נלווים
מדריך בסיסי: iOS 5: סנכרון אלחוטי

12 תגובות בנושא “iMessage: מדריך בסיסי

  1. יש אפשרות באייפון "לסגור" את השימוש בחבילת הדאטה אחרי שהיא נגמרת? והאם יש התראה כל שהיא, אן אינדיקציה כל שהיא כשהחבילה קרובה לרף הסיום/נגמרה?

    אהבתי

  2. עמית,
    יש אפליקציה שנקראת 'כמה דיברתי', שבאפשרותה אתה יכול לעקוב בנוחות אחרי החבילות שלך.
    אם סיימת את חבילת הגלישה, בהגדרות, כללי, רשת, נתוני סלולר-יש אפשרות לעצור את הגלישה של המכשיר.
    חיים טובים!

    אהבתי

  3. יש לי את האיי מסאג' הזה כשאני שולח לאחברים שגם להם יש איי מסאג' הם רואים את כתובת המייל שלי ולא את מספר הטלפון שלי . האם יש דרך לשנות את זה ? ואם כן , אז איך אני עושה את זה ?

    תודה מראש .

    אהבתי

  4. יש דרך למחוק הודעה שעומדת להישלח דרך iMessage? הספקתי להעביר למצב טיסה לפני שהיא נשלחה ומחקתי אותה מהשיחה ככה שאצלי לא רואים אותה, אבל ברגע שאפעיל את המצב טיסה היא תשלח בכל זאת… יש דרך לבטל אותה לגמרי? דחוף בבקשה!!

    אהבתי

כתיבת תגובה