מק: אל תזלזלו בעדכוני ג'אווה

ביום שלישי האחרון הפיצה אפל עדכון אבטחה לג'אווה (Java), העדכון זמין ל-Snow Leopard ו-Lion. העדכון אמור לסגור חורי אבטחה שאפשרו את פעילותו של סוס טרויאני הידוע בכינוי “Flashback”. פרטים נוספים על העדכון אתם יכולים למצוא כאן.

Java sym

את העדכון ניתן להוריד דרך Software Update או דרך עמוד ההורדות באתר של אפל:
גרסת Lion (כאן).
גרסת Snow Leopard (כאן).

קצת על Flashback
לפי AppleInsider (ומקורות נוספים), Flashback הצליח להדביק יותר מ-600,000 מקים ברחבי העולם. אם אתם מעוניינים לוודא שלא נדבקתם, אתם יכולים למצוא מדריך באתר של f-secure (כאן).

עדכון (11.4.2012):
אפל מפתחת כלי לזיהוי והסרה של Flashback – בינתיים ישנן לפחות שתי תוכנות שיכולות לעזור לכם לבדוק את המק שלכם. פרטים נוספים אתם יכולים למצוא כאן.

3 תגובות בנושא “מק: אל תזלזלו בעדכוני ג'אווה

  1. רייצ'ל,

    קודם כל אני מאד מאד אוהבת את הבלוג שלך ולומדת ממנו המון!

    מאיפה מגיע הוירוס הזה איך אפשר להידבק? המק שלי ממש חדש משהו כמו בן שבועיים שלושה (כל הדטה הועברה מהמק הקודם אם זה משנה משהו….)

    אהבתי

    1. בגרסה האחרונה של הוירוס ניתן להידבק מביקור באתרים נגועים (ככל הנראה מדובר באתרים נידחים שרובינו לא ממש מבקרים בהם), בגרסאות קודמות אפשר היה להידבק מנגני פלאש נגועים שהורדו מאתרים נידחים (אם הורדת את נגן הפלאש שלך מהאתר של אדובי אין לך מה לדאוג). בכל מקרה, הוירוס דורש סיסמת אדמין על מנת להתקין את עצמו – אם לא אישרת התקנה חשודה בחודשים האחרונים כנראה שהכל בסדר.

      אני מניחה שהסיכוי שהוירוס קיים אצלך הוא מאד קטן, בכל מקרה כדאי לך לבדוק לפי המדריך (קישור יש בפוסט) – מדובר בהרצה פשוטה של פקודות טרמינל, ויש גם פתרון במידה ונדבקת.

      אהבתי

כתיבת תגובה