חווית משתמשת: מק: Unclutter

אם אתם אוהבים את הדסקטופ שלכם נקי, כדאי לכם להכיר את Unclutter, תוכנת מק קטנה היוצרת "כיס" בו אתם יכולים: לאחסן קבצים באופן זמני, לראות את תוכנו של ה-Clipboard ולכתוב הערות בפנקס מעוצב.

Unclutter13
צילום מסך: Unclutter בפעולה.

איך זה עובד
מרגע פתיחתה, Unclutter מתמקמת בתפריט העליון ועובדת ברקע. ישנן מספר דרכים להציג את חלון התוכנה: מחוות טראקפד (מיקום סמן העכבר בתפריט העליון וגרירת שתי אצבעות כלפי מטה) / קיצור מקשים (ניתן לקביעה בהעדפות התוכנה) / בחירה בפקודה מתפריט התוכנה. סגירת חלון התוכנה נעשית ע"י הקלקת עכבר מחוץ לחלון התוכנה (או, במקרים מסוימים, הרחקת סמן העכבר מחלון התוכנה).

אחסון קבצים בתוך Unclutter נעשה ע"י גרירת הקובץ (מכל מקום בפיינדר) לתפריט העליון וזריקתו בחלון הקבצים (החלון האמצעי). מהרגע שהקבצים נמצאים בתוך Unclutter ניתן: להחליף להם את השם, לזרוק לפח (תפריט לחצן ימני), לגרור לתוך מסמכים פתוחים או לפיינדר, להפעיל Quick Look ולפתוח את הקבצים (הקלקה כפולה).

הערות
– ניתן להציג את Unclutter גם כאשר עובדים עם תוכנות מסך מלא.
– אפשר לגרור את חלונות התוכנה מחוץ לפאנל (בשיטה הזאת הם תמיד נוכחים על המסך).
– תמיכת העברית בפנקס היא סבירה: לפעמים הטקסט מחליט להתיישר שמאלה (למשל אחרי שינה), ניתן לתקן ע"י בחירת הטקסט ויישור לימין (עם קיצורי המערכת או תפריט עכבר ימני).
– גרירת טקסט מהפנקס לפיינדר יוצרת קובץ טקסט.
– ניתן לאחסן גם תיקיות.
– הקבצים מאוחסנים בתוך ספריית המשתמש.

סיכום
תוכנה מאד נוחה ומוצלחת מסוגה. שימושים אפשריים: אחסון קבצים שאתם עובדים איתם לטווחים קצרים (צילומי מסך, תמונות לפוסטים עתידיים בבלוג וכו'), הערות לטווח קצר ועוד.

גרסה שנבדקה: 1.0.1.
מחיר בעת כתיבת הפוסט: 7.90₪ / $1.99 (המחיר צפוי לעלות ב-7 בפברואר).
Unclutter באפסטור (כאן).

6 תגובות בנושא “חווית משתמשת: מק: Unclutter

  1. נראה שאני צריך בדיוק את זה. כל כמה ימים הדסקטופ שלי מתמלא בצילומי מסך ותמונות להעלאה שנוח לי שימצאו שם, ואז אני צריך לשבור את הראש מי מהן לזרוק.

    אהבתי

  2. אני מאוד אוהב את התוכנה. רק דבר אחד חסר לי ואני מקווה שהם יוסיפו בקרוב, וזה שהקליפבוארד יזכור יותר פריטים מאשר את האחרון. גם כתבתי להם על זה והם השיבו שהם חושבים על זה.

    לגבי משהו אחר שדיסקסו כאן: אני לא סובל שצילומי המסך נערמים בדסקטופ ולכן חיפשתי ומצאתי דרך להעלים אותם משם. יצרתי תיקיה חדשה בשם "Screenshots" בתיקיית הבית שלי, ואז השתמשתי בטרמינל כדי לשנות את המיקום של יצירת התמונות.
    ניתן לראות איך לעשות את זה כאן – http://osxdaily.com/2011/01/26/change-the-screenshot-save-file-location-in-mac-os-x/

    אהבתי

כתיבת תגובה